Zoeken in deze blog

dinsdag 15 mei 2007

Simpel

Gisteravond met Karin bij restaurant Simpel gegeten in de Ferdinand Bolstraat. Lekker buurtje altijd om rond te lopen en de parkeergarage naast Heineken is een uitkomst voor stresskippen met weinig tijd zoals ik. De zaak bevalt ons prima. Vlotte en aardige bediening, lekker eten tegen schappelijke prijzen en een relaxt sfeertje. Met andere woorden, leuke zaak en zeker de moeite waard om nog een keer naar toe te gaan.
Karin had ik lang niet gesproken buiten een paar keer kort door de telefoon en even op de kermis in Ouderkerk met Koninginnedag. Hoogste tijd dus om weer uitgebreid bij te beppen. Nadat we elkaar van de meest recente ontwikkelingen op de hoogte hadden gebracht, werden al snel de belevenissen en herinneringen van vroeger opgehaald uit de tijd dat Piet van Raak nog een echte kroeg was en we bijna dagelijks op stap gingen.
Een voorval zullen we beiden nooit vergeten. Ik was met een driejarige Caroline alleen op de Achterdijk toen Karin rond half een 's nachts thuiskwam omdat ze destijds in de Wip-in woonde. Ik wilde graag nog even iets gaan drinken bij Piet en op mijn vraag of ze op Caroline wilde passen, die heerlijk lag te slapen, antwoordde ze: "Tuurlijk, ga maar lekker, ik pas wel op." Bij thuiskomst rond een uur of vier 's ochtend trof ik een slapende Karin aan op de bank en een wakkere Caroline zittend op de trap naar boven. Die keek me aan, legde haar vingertje tegen haar lippen en zei: "Ssst mama, Karin slaapt."

Geen opmerkingen: