Zoeken in deze blog

donderdag 10 mei 2007

Knutselfobie

Als kind kon ik me eindeloos bezig houden met knutselen, tekenen, punniken, borduren etc. Breien kan ik zelfs heel aardig al doe ik het nooit meer. Geen tijd en de kinderen zijn me er nog iedere dag dankbaar voor.
Mijn aanleg voor broddelwerkjes is niet op Frank en Caroline overgeslagen. Caroline is nog wel in staat een recht stuk te breien wat dan het predikaat shawl meekrijgt, maar Frank heeft van jongs-af-aan een allergie voor knutselen opgebouwd. Op bijgaande foto's zijn zijn 'paashaas' en 'ster' te bewonderen. Het duurde even voordat we thuis de juiste omschrijving en diepgang van deze twee kunstwerken te pakken hadden. Het zit er niet in en zal er dus zeker nooit uitkomen. Ik kan er niet erg zwaar aan tillen en zie in hem genoeg andere kwaliteiten. Hetzelfde geldt voor Caroline, die weer prachtig kan dansen terwijl ik op een avond twintig pedicures een half jaar overwerk kan bezorgen (en ja, dat is een waarschuwing).
Dat er nog een V van voldoende op zijn rapport prijkt, heeft ie waarschijnlijk te danken aan de twee juffen waar die wel een potje kan breken. Letterlijk!

Geen opmerkingen: