Zoeken in deze blog

zondag 6 mei 2007

Gewoon lekker

Ook al is het zo dat smaken verschillen, blijkbaar zijn er ook gerechten die iedereen lust. Ik doel dan op mijn pasta-ovenschotel, die ik na de donaties van gister nu ook in grote hoeveelheden kan maken. Zelfs succesvol bij kinderen. Omdat ik iedereen altijd beloof het recept te sturen of te mailen maar dat vervolgens nooit doe omdat ik het net zo snel weer vergeet als ik het toegezegd heb, hoop ik het bij deze voor eens en voor altijd te kunnen vergeten. Komt ie.


Nodig voor 4 personen

  • 1 zakje mix voor ovenpasta met ham en kaas
  • 1 bekertje slagroom (125 ml)
  • 6 gedroogde tomaten in olie
  • 250 gr penne rigate
  • 1 zak gesneden prei (300 gr)
  • 1 duopakje hamblokjes
  • 150 gr gemalen belegen kaas
  • ovenschaal
Bereiding

Oven voorverwarmen op 225 graden C of gasovenstand 5. Mix voor ovenpasta mengen met 750 ml koud water en de slagroom. Geheel goed doorroeren en circa 3 minuten laten staan. Tomaten droogdeppen met keukenpapier en in stukjes snijden. Pasta, tomaten, hamblokjes en prei in de ovenschaal doen. Saus erover heen schenken en goed omscheppen. Kaas erover strooien. Schaal in het midden van de oven in circa 45 minuten gaar laten worden. Halverwege de tijd het gerecht even omscheppen.

Geen opmerkingen: