Zoeken in deze blog

maandag 28 mei 2007

Op een mooie Pinksterdag

Echt mooi is het niet vandaag en de kans dat m'n dochter morgen zwanger wordt, zoals in het gelijknamige liedje van Annie M.G. Schmidt, is minimaal te noemen, al moet je natuurlijk nooit de goden verzoeken.
Caroline is druk aan het werk in Maison de Bonneterie en Frank drentelt heerlijk in pyjama door het huis. Voor hem zitten de vrije dagen er morgen weer op en gaan we langzaam maar gestaag richting grote vakantie.
Deze dag leent zich uitstekend voor huishoudelijke klussen waar ik nog stapels van heb liggen. Zo hoor ik iedere keer dat ik de auto uitstap, de bloeiende planten in de voortuin om hulp roepen. Ik zie wel dat ze gewurgd worden door het snel oprukkende onkruid maar negeer het, mezelf voorhoudend dat ik veel belangrijker zaken aan mijn hoofd heb. Maar een dezer dagen gaat het er toch echt van komen, het wordt te gek. En als ik eenmaal bezig ben krijg ik er ook nog wel plezier in. Al zijn de afkeurende blikken van de buurman goud waard, ik weet dat zijn handen jeuken bij de aanblik van mijn woesternij.

Geen opmerkingen: