Zoeken in deze blog

zaterdag 26 mei 2007

Peking Express

Als ik er aan denk krijg ik prompt de slappe lach en tevens breekt het klamme zweet me uit, maar het kwaad is al geschied. Er zijn twee aanmeldingsformulieren voor Peking Express de deur uit met de namen van Eric en mijzelf er op. Mijn neiging om altijd 'ja' op alle voorstellen te zeggen is in dit geval misschien toch niet zo heel erg verstandig geweest. Niet dat we enige kans maken om ook daadwerkelijk mee te mogen doen, de rest van Nederland schrijft immers ook in, maar liefst zo'n 12.000 mensen!!!
Voor de onwetenden onder ons; Peking Express is een televisieprogramma over een afvalrace in een of meerdere verre landen waarin de kandidaten diverse opdrachten moeten uitvoeren, zelf eten en slaapplaats moeten regelen met weinig tot geen geld. Het stel dat als laatste overblijft is winnaar. In de praktijk komt dat neer op zes weken met honger en een rugzak door de jungle rennen terwijl je door vermoeidheid en tegenslagen je partner stijf vloekt. Die partner kan broer, vriend of wie dan ook zijn. Het logo is van de afgelopen uitzending en speelde zich af in Zuid-amerika. Waar de reis de volgende keer naar toe gaat is nog de vraag, misschien wel Afrika of Australiƫ.
Het lijkt me moeilijk kiezen uit al die aanmeldingen, te meer omdat niemand daar weet hoe slim, enorm vindingrijk maar vooral leuk wij zijn. Maar goed ook, maken die anderen ook nog kans.

Geen opmerkingen: