Zoeken in deze blog

donderdag 17 mei 2007

Druk, druk, druk...

Zaterdagochtend vertrekt mijn vliegtuig maar voor die tijd moet er nog zooooo ontzettend veel gebeuren. Voor het gemak heeft Frank zaterdag een toernooitje in Hoorn (of all places!) en is Nico in geen velden of wegen te bekennen. Hij wordt om acht uur 's ochtends bij AFC verwacht en ik bedenk dat ik 'm voor vertrek daar zelf nog wel even af kan zetten. Dat scheelt weer overdragen en andere instructies. Verder moet ik natuurlijk niet alleen voor mijn eigen gewassen en gestreken spullen zorgen, maar meer nog voor die van de kinderen. Playstations, opladers, scheenbeschermers, voetbalkleren, fietsen en noem maar op; het hele circus verhuist tijdelijk naar de Achterdijk. Verbazingwekkend wat een mens allemaal nodig heeft of denkt te hebben.
Vanochtend vroeg vertrekken we eerst gedrieën naar Naarden om een blik op Bram te werpen die na zes weken blozend en met blauwe ogen helder de wereld beziet. Mede door werkperikelen staat de telefoon deze morgen niet stil en heb ik om half twee een rood oor en nog steeds helemaal niets gedaan. Als ik een blik in mijn kledingkast werp moet ik constateren dat mijn bikini uit het stenen tijdperk dateert en ik niet meer in het bezit van een spijkerbroek ben, sinds ik op de kermis in kauwgom ben gaan zitten en deze met geen mogelijkheid meer kan verwijderen. Hyperventilerend bedenk ik dat er dan morgenochtend maar snel wat nieuws aangeschaft moet worden voor de lunch van opa en Margriet in Loosdrecht die om half een begint. Gepakt wordt er vanavond want morgenavond staat er nog een gezellige date met Tinka in de agenda. Na een paar uurtjes flink doorploeteren gloort er weer hoop en ruik ik de verse basilicum en pomodori van Italië op afstand al. Zoals altijd komt het allemaal goed, en een nieuwe bikini; lekker belangrijk!

Geen opmerkingen: