Zoeken in deze blog

zondag 27 mei 2007

Drank en spelen




Met een beetje goede wil krijg ik hier een paar foto's geplaatst om jullie een impressie te geven van de afgelopen week.
Zwemmen, (bij)slapen, beachballen, shoppen, drinken, lachen en eten. Vooral dat laatste was weer een waar feest. Verse mozzarella die zo ongeveer smelt op je tong en niet te vergelijken is met de stuiterballen die ze hier onder dezelfde naam verkopen. Piadina; een soort pannekoekje met rauwe ham, kaas en rucola. Specialiteit van de streek Emilia Romagna en heerlijk als lunch.
Quinto, een italiaanse vriend van Marieke, heeft ons een avond meegenomen naar een mooi restaurant waar we ons tegoed hebben gedaan aan nog veel meer specialiteiten. Alle ingrediënten zijn zo vers en hebben zo veel meer geur dan in ons kikkerlandje. Daarbij komt dat het ook nog eens boven verwachting betaalbaar is. Vanuit ons hotel in Abano zijn we naar een kleine wijnboerderij in de buurt gefietst. De fles Prosecco en stukjes regionale kaas op het terras daar waren met een uurtje soldaat gemaakt. Kosten: 7 euro!!! Inclusief vriendelijke bediening. Tsja....
Nu merk ik wel dat lang niet iedereen mijn enthousiasme voor dit land kan delen en ook ik weet heus wel wat er hier en daar aan mankeert, maar met Italië is het eigelijk net zo als met mijzelf; je houdt van me of je hebt een hekel aan me. Misschien dat ik het er daarom wel zo leuk vind.

Geen opmerkingen: