Zoeken in deze blog

woensdag 16 januari 2008

Oops, I did it again

Ken je dat? Dat je zo in gedachten verzonken bent, dat je omgeving voor korte tijd verdwijnt terwijl de dagelijkse gebeurtenissen aan je voorbij trekken.
Ik heb dat vrij regelmatig. Ook omdat ik me altijd goed voor probeer te bereiden op de dingen die komen gaan, zoals afspraken, besprekingen en andere ontmoetingen. Dit wil nog wel eens resulteren in totale geestelijke afwezigheid en het doornemen van de conversatie, wat er op neer komt dat ik in mezelf sta te praten.
Caroline heeft het als geen ander in de gaten en steekt regelmatig de draak met mijn gedrag. Met name als ik 's avonds sta te koken verzink ik in deze gewoonte. Als ik na mijn overpeinzingen dan opkijk in het stralende gezicht van m'n dochter, weet ik al hoe laat het is. Plagend zegt ze dan: 'Ik zag het wel, je deed het weer.'

Geen opmerkingen: