Zoeken in deze blog

dinsdag 29 januari 2008

Januari

Natuurlijk weet je dat het januari is als het vuurwerk de lucht in gaat. Maar ook heel veelzeggend zijn koud, guur takkeweer, lijkbleke kinderen, schuurpapier in je keel, hoesten, snot en meer van dat gezelligs.
Als ik in de spiegel kijk, zie ik iets grauws en vraag me verwonderd af waar dat levenslustige typje is dat eind september gebruind uit Bonaire kwam. Alle uitgeperste sinaasappelen en vitaminepillen ten spijt, baten doet het niet. Het ziet er troosteloos uit en tegen beter weten in spreek ik mezelf toe dat het op korte termijn weer goed gaat komen met me. Zaterdag staat er een kappersbezoek in de planning en wie weet kan de sauna nog uitkomst bieden van de week.
Omdat mensen tegenwoordig gemiddeld veertig jaar ouder worden dan aanvankelijk de bedoeling was, vind ik dat je zo rond mijn leeftijd recht hebt op een nieuw hoofd.
Kan iemand dat even regelen, ja? En snel een beetje graag!

Geen opmerkingen: