Zoeken in deze blog

vrijdag 27 april 2007

Van d'Eersteling, een bon en een wijntje

Gistermiddag was de officiële opening van het pand d'Eersteling, het nieuwe onderkomen van Atelier V in Amersfoort. Een prachtig pand met historie waar de heren terecht trots op mogen zijn. Een van die heren is Richard Splinter. Niet alleen gewaardeerd collega maar ook een oud klasgenoot uit de tijd van het Goois Lyceum in Bussum. Vroeger veel plezier gehad en nu leuk om te zien dat hij het zo goed doet.
Bijna had ik het feest gemist omdat het fileleed gisteren niet te overzien was. Het kostte me bijna een uur om in Utrecht te komen, het ienieminie stukje daarvandaan naar Amersfoort duurde maar liefst anderhalf uur(!) en als toetje mocht ik er nog dik een uur over doen om weer terug naar Amsterdam te keren.
Na mijn laatste afspraak lag een heerlijk, goed glas koude witte wijn echter in het verschiet, spontaan aangeboden door een vriend die toevallig in de stad was. Maar voordat ik, gefrustreerd door deze enorme tijdverspilling, bij hem aan kon schuiven, reed ik in A'dam de politiefuik in. De twee auto's voor me mochten natuurlijk doorrijden, maar schlemiel als ik ben, werd me vriendelijk verzocht mijn auto aan de kant te sturen. Met al aardig wat wijntjes op, gonsden de diverse smoezen al door m'n hoofd. Het viel mee, blazen hoefde niet. Nadat mijn kentekenbewijs spoorloos bleek en de agent ongevoelig voor mijn charmes - hoe kan dat nou? -, begon hij in z'n gele boekje te schrijven. Ik sneerde dat dat er ook nog wel bij kon, naast al mijn ongemakken van die middag. Vriendelijk werd geïnformeerd of ik op de A1 in de file had gestaan, waarna ik het rijtje aan kon vullen met A2, A12, A27 en A28. Toen mijn vriend belde, lief vertelde dat er een heerlijk glas voor me klaar stond en vroeg waar ik bleef, deed ik hem verslag van de minder aangename ontmoeting met de pliesie. Oom agent, meeluisterd, wenste me, bij het overhandigen van de bekeuring, nog een prettige avond en zei: "Er staat in ieder geval een lekker wijntje voor u klaar."
Bij het nalezen van mijn 'misdrijf' kon ik tevreden constateren dat de sukkel gelukkig nog een fout had gemaakt. Echt teleurstellen doen ze je blijkbaar niet en het bezwaarschrift is de deur al uit.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hé Daan,

Leuke blog. Op een googletochtje over het internet kwam ik jouw blogje over de opening van d'Eersteling tegen. Inmiddels heb ik het pand door de voordeur weer verlaten en heb ik mijn helft van Atelier V verkocht aan mijn ex-compagnon (zie meer hierover op www.conceptpartner.nl). Sindsdien geniet ik van een heerlijke sabbatical en ben weer bezig met de voorbereidingen van een nieuwe vastgoedonderneming. Deze lanceer ik in januari.
Laat even wat van je horen.
Groet,

Richard