Zoeken in deze blog

woensdag 25 april 2007

Helderophumor

"Lopen twee Marokkanen met een suikerspin over straat, komt er ineens een Golf aanscheuren.... Ze waren wel goed geïntegreerd zo met die Hollandse suikerspinnen onder hun arm; geïntegreerd en zich rotgeschrokken. Door het geraas, als een Boeing 747 die zich in een flatgebouw boort, vlogen de plukken suikerspin in het rond en stonden ze daar verstijfd als twee konijnen in een zoeklicht."

Bovenstaand een stukje tekst uit de mail die ik van Eric vanochtend kreeg. Hij zat naast me toen we gisteravond voor het CS in Amsterdam langsreden en de bewuste marokkanen voor de auto kregen. Ik kon me niet inhouden en gaf een enorme dot gas zonder daadwerkelijk te rijden. Het resultaat was verbluffend komisch. Ze schrokken zich inderdaad helemaal lam, een liet zijn suikerspin vallen, struikelde er over en vervolgens keken ze me met z'n tweeën doodsbang aan of ik niet alsnog over hen heen zou rijden. Het duurde even voordat Eric er om kon lachen maar ik weet zeker dat Caroline, Frank, Joost en Marcel helemaal niet meer bijgekomen waren van dit typische voorbeeldje Helderophumor. Ik was het zelf alweer helemaal vergeten.

Geen opmerkingen: