Zoeken in deze blog

donderdag 5 april 2007

Sloom

Soms heb je van die dagen, dat je heel helder bent. Alles wordt snel en soepel geregeld, en passant combineer je nog een aantal dingen, waardoor het rendement van je aktiveiten tot ongekende hoogtes stijgt. Daar staat tegenover dat er ook momenten zijn waarop mijn fantastische brein mij volkomen in de steek schijnt te laten. Dit heeft dan tot gevolg dat ik een paar stappen extra moet zetten want "wie z'n hoofd niet gebruikt, moet z'n.....etc". Het leed is dikwijls nog wel te overzien.
Bij de dinnershow van vanavond, waar Caroline in danst, viel me op dat het aanvangstijdstip erg vroeg op de avond was. Dus dan maar de rest van het gezelschap, opa en Magriet, opgeroepen vroeg te eten en zelf dacht ik koortsachtig na over hoe ik dat ging regelen met werk, Frank ophalen, eten en in de spits op tijd op plaats van bestemming aankomen. Totdat na een week, voor het slapengaan, al tandenpoetsend het woord 'dinnershow' eindelijk tot me doordrong. Hoe sloom kan een mens zijn? Het leven is soms een stuk eenvoudiger als je even nadenkt.

Geen opmerkingen: