Zoeken in deze blog

woensdag 28 maart 2007

Let's stick together

Toen ik dinsdagavond voor de ingang van de Heineken Music Hall op Eric stond te wachten, viel me op dat het publiek van die avond veelal uit overjarige types bestond. Mijn hemel, zie ik er ook zo uit? Hier en daar kon ik nog wat jong spul ontdekken, maar het kostte moeite. Enfin, vechtpartijen in de zaal, zoals bij U2 en Nelly twee weken geleden, zullen wel niet voorkomen bij het optreden van Brian Ferry met Roxy Music.
Als we binnenkomen zien we keurig rijen stoeltjes in de zaal staan, de rollatorparkeerplaats ontbreekt nog net. Na wat consternatie over onze zitplaatsen - op een of andere manier verdwaal ik met Eric altijd - kan het feest dan eindelijk beginnen. Roxy Music, in 1970 opgericht en dus al 37 jaar aktief, weliswaar met tussenpozen, en Brian Ferry als handelsmerk van de groep. Als ie opkomt is het duidelijk dat deze op en top Brit, in scherp gesneden maatpak, nog altijd de X-factor bezit. Met de kenmerkende bewegingen zoals ik me van de opnames bij Toppop kan herinneren. Nog steeds slank en eigenlijk geen spat veranderd op wat extra jaartjes na. Zowaar komen de bejaarden uit de stoeltjes en drommen samen voor het podium. En godzijdank geen Avalon, want dat nummer vind ik echt niet om aan te horen.

Geen opmerkingen: