Zoeken in deze blog

zondag 27 april 2008

Light

Al weken staat dit potje pindakaas mij aan te grijnzen in ons keukenkastje. Meegebracht als gratis artikel door een aardige Albertjongen.
De pest is dat ik alleen van AH-pindakaas hou en al helemaal een bloedhekel aan lightprodukten heb. Ik geloof er niet in, en al lang is in onderzoeken aangetoond dat je er niet veel 'lighter' van wordt. Weliswaar zitten er minder calorieƫn in maar het schijnt dat je er veel meer van consumeert en dan alsnog niet afvalt.
Veel beter is om normale dingen te eten in normale proporties. De dag beginnen met een ontbijt, veel water drinken, niet snoepen en 's avonds na achten niets meer eten. En als je dan een keer trek hebt in iets lekkers; gewoon doen! En beter een keer goed zondigen dan iedere keer een beetje.
Mijn enige lightartikel is Coca-Cola omdat ik dat nou eenmaal een stuk lekkerder vind dan gewone Cola. Nou ja, en dan nog maar een keer of vier per jaar.
De pindakaas zou ik het liefst in de prullenbak gooien, maar bang voor de Biafravloek die dan over me uitgesproken wordt, beloof ik er een goede bestemming voor te zullen vinden.

Geen opmerkingen: