Zoeken in deze blog

woensdag 2 april 2008

Schone schijn

Als het even kan reis ik het liefst met slechts mijn kleine, zwarte koffertje, dat ook geaccepteerd wordt als handbagage, mits niet te zwaar. Omdat ik mezelf niet als staatsvijand nr. 1 kwalificeer, prop ik hier tevens mijn bescheiden make-upbenodigdheden in.
Dit kwam me duur te staan bij de controle op Schiphol richting Nice. Onverbiddelijk zag ik drie van mijn geliefde en o zo onschuldige flesjes linea recta de prullenbak in verdwijnen. Alsof ik met mijn Biotherm demaquilagepompje een bedreiging voor de staatsveiligheid zou vormen en een heel vliegtuig op zou willen blazen! Zelfs de dienstdoende stumper keek mij niet overtuigd met een rood en hulpeloos hoofd verontschuldigend aan.
Nog veel merkwaardiger werd het toen mijn handtas met nagelvijl en schaartje probleemloos door het scanapparaat navigeerde. Totaal vergeten natuurlijk omdat die paar moordlustige opwellingen die ik per jaar heb doorgaans hooguit in een scheldpartij gesmoord worden. Op de terugweg dezelfde oefening en weer bleek het geen enkel bezwaar. Het retourtje Malaga van afgelopen week leverde amusant genoeg hetzelfde beeld op.
Dus Alberto Stegeman, kom er maar in!

Geen opmerkingen: