Zoeken in deze blog

donderdag 3 april 2008

Leesvoer

Al vanaf Kerstmis lag het op me te wachten; het boek 'De schaduw van de wind' van Carlos Ruiz Zafón.
Lezen doe ik alleen in de vakanties. Thuis komt het er niet van of val ik na een pagina in slaap zonder me de volgende dag nog te herinneren wat ik gelezen heb. Daar staat tegenover dat ik in het buitenland het liefst niets anders doe. Dit boek is lekker dik en was dus prima voor de dagen in Spanje.
Heerlijk lezen in de zon. Funest voor een egaal bruine kleur, but who cares?
Nu zal ik jullie niet vervelen met een beschrijving van de inhoud. Deze is namelijk veelvuldig op het internet te vinden en dan vaak beter dan ik 'm kan geven.
Wat het boek vooral aantrekkelijk maakt zijn de fantastische uitspraken die er in gedaan worden door de krakkemikkige zwerver Fermin die op een gegeven moment door de hoofdpersoon van de straat geplukt wordt. Eenmaal opgeknapt ontpopt hij zich tot een ware levenskunstenaar met de meest rake opmerkingen.
Verder is het verhaal origineel, goed geschreven en extra leuk voor diegene die Barcelona doorkruist hebben.

1 opmerking:

Greenish zei

Wat is "Schaduw van de Wind" inderdaad een heerlijk boek, over de liefde: voor boeken, en voor een vrouw.