Zoeken in deze blog

zondag 6 april 2008

Vissen

Zelf had ik niet zo het idee dat ons gezin incompleet was, maar anderen denken daar blijkbaar anders over. Tot mijn verrassing stuitte ik vrijdagavond bij thuiskomst op een aquarium in Frank z'n kamer. Caroline had me gelukkig al gewaarschuwd.
Vijf goudvissen die verdwaasd rondzwemmen in een bak met enkel water en een lichtje erboven. Ik kon m'n ogen nauwelijks geloven.
Beelden van een wekelijkse schoonmaakbeurt met mijzelf in de hoofdrol doemde direct in me op. Daarentegen leek meteen door de wc spoelen ook wat cru.
Frank straalt de volgende dag. "Ik zéi toch dat papa vissen voor me ging kopen." Ja, ja.
Met de plechtige belofte van Frank wat grind en plantjes bij te shoppen, ga ik noodgedwongen akkoord met Jaws en kornuiten, terwijl zich langzaam dat ene liedje aan me opdringt:

...en er is een ding wat ik nooit zou willen missen, en dat is.....

Geen opmerkingen: