Zoeken in deze blog

vrijdag 4 april 2008

Schoolbank

Van de week vond ik, via Schoolbank.nl, het volgende bericht in mijn mail:

Hi Danielle, Toen nog Mariet. Leuk je tegen te komen hier. Waar woon je? Is het goed met je? weet je nog de aapjes op mijn hoofd, ik was nog nooit zo geschrokken. Groet, Jet.

Levensgevaarlijk dit soort berichten. Het laatste mondde uit in een veel te lang telefoongesprek met een oud klasgenoot die tot in detail verhaalde over zijn scheiding en het opvoeden van de kinderen. Gezien mijn ruime ervaring op beide gebieden kon het verhaal me niet boeien en wist ik me met moeite van het sneue type te verlossen.
Maar Jet brengt enkel maar goede herinneringen boven. Een van mijn beste vriendinnen van de lagere school, samen op turnles, meedoen met fiets- en zwemvierdaagsen, zeilvakanties op het IJsselmeer en een heimelijke verliefdheid op haar broertje Frank. Leuke ouders en een Pippi Langkoushuis op de Herenstraat in Bussum. Paradijs op aarde in vergelijking met mijn boosaardige stiefmoeder.
De enige leuke bewoners daar waren de twee doodshoofdaapjes, gered van vivisectie. Eenmaal hun vertrouwen gewonnen, bivakeerden ze regelmatig op m'n hoofd en schouders tijdens het maken van huiswerk. Ik was ze bijna vergeten.

Geen opmerkingen: