Zoeken in deze blog

woensdag 3 augustus 2011

Vers bloed

Na alle reorganisaties van de afgelopen tijd en de daarbij behorende afvoer van personeel was het tijd voor nieuwe aanwas. Na een zorgvuldige selectieprocedure stapten maandag twee heren van 27 en 29 fris naar binnen om ons technische team te versterken.
Na een toer met een van hen langs de kantoorpanden in diverse steden deden we aansluitend kantoor Utrecht aan voor een voorstelronde. Bij binnenkomst gebeurde er iets opmerkelijks; de dames veerden en mass op!
Nu weet ik inmiddels dat ogenschijnlijke administratieve muisjes heel goed in staat blijken te flashen in de lift, met regelmaat foto's van lichaamsdelen per sms of mail versturen of zich eenvoudig ongegeneerd aan de voeten van een mannelijke collega werpen, maar nu zag ik ze bijna ter plekke van de bureaustoel glijden. Omdat ik blijkbaar iets gemist had keek ik nog eens goed naar de technische puppie naast me met blonde haartjes en blozende wangen. Ik was al een volledige dag met hem op stap maar zijn betoverende uitwerking had mij nog altijd niet bereikt. Goed, hij was aardig, snel van begrip en had een redelijk aanpassingsvermogen. De naar hem smachtende blikken van collega's deden echter hele andere kwaliteiten vermoeden. Met geweld rukte ik hem los van hongerige ogen en opdringerige borsten.
Al hoewel ik het steeds vaker mee maak lukt het me nog altijd niet te wennen aan deze overgeƫmancipeerde uitnodiging tot gemeenschap. Terwijl ik toch zelf redelijk voortvarend te werk kan gaan, schaam ik me altijd een beetje voor soortgenoten die hierin overdrijven. Binnenkort hebben we weer een borrel en etentje. Misschien moet ik maar aankloppen voor ik ergens een toilet binnenloop.....

Geen opmerkingen: