Zoeken in deze blog

vrijdag 19 augustus 2011

Fietsleed

Dat Tod's, Prada en Gucci zich niet echt comfortabel voelen bij mij op de fiets door de regen zal ik niemand hoeven uitleggen. Menig keer fietste ik met een enorme bult onder vest of jas ter bescherming van mijn kostbaarheden. Aangezien de collectie niet heel uitgebreid is laat ik ze zoveel mogelijk thuis zolang ik nog geen parkeervergunning heb, in afwachting van betere tijden. Vaak haal ik zondag de auto bij kantoor op na het sporten. Parkeren is dan gratis.
Niets vermoedend en goedgemutst stapte ik dan ook op maandagochtend met een strakke rok achter het stuur. 's Avonds naar huis fietsen stelde mij echter voor een onoverkomelijk probleem. Zadel en rok matchte niet. Hoe debiel ik mijn knieën ook bij elkaar hield en probeerde, het wilde niet lukken. De punt van het zadel dat normaliter tussen je benen hoort te verdwijnen stuitte op de rok die niet wilde meegeven. Grrr... &*#%@^#
Mijn huis. Zo dicht bij kantoor en nu zo ver weg. Mismoedig keerde ik de 150 meter die ik al worstelend had afgelegd weer terug en klikte de fiets in het rek. Om vervolgens in de auto te springen, thuis een spijkerbroek aan te trekken en alsnog bij kantoor de fiets op te halen.
Sindsdien staat een strakke rok ook op de zwarte lijst.

1 opmerking:

Evert-Jan zei

Misschien kun je dit argument aandragen om de aanvraag van je parkeervergunning te versnellen ;-)