Zoeken in deze blog

donderdag 26 januari 2012

Busy

Voor wie het nog niet wist; deze week ben ik vrij. De bijna onbedwingbare neiging om zo snel mogelijk naar een zonnig oord te vliegen heb ik weten te onderdrukken. Was financieel technisch trouwens ook een hele verstandige keuze. In de eerste twee roosterloze dagen heb ik zo ongeveer alles gedaan waar ik het afgelopen jaar geen tijd voor heb gehad. Huisarts geweest, tandarts gebeld, pasfoto's laten maken, paspoortverlenging aangevraagd, abonnement sportschool opgezegd, VvE overgeschreven, opstalverzekering geregeld, naamplaatje voor de voordeur besteld en ga zo maar door. Heerlijk om alles op je dooie akkertje af te kunnen werken. Tussen de bedrijven door neem ik het er van en kuier op m'n gemak de Bijenkorf door, koop spullen die ik wel en niet nodig heb en drink nog eens ergens nutteloos koffie. Enkel omdat het kan. De overige dagen permiteer ik het me mijzelf volslagen over te leveren aan spielerei. Dat voelt vaag vertrouwd en comfortabel.

De commerciële trein d(t)endert de komende weken in alle hevigheid weer door. Ook in Duitsland staan daarvoor de nodige afspraken gepland. Met de wetenschap dat de badkamer eindelijk een spiegel heeft, het schilderij een lampje, er tegenover het bed een flatscreen hangt en de toiletdeur niet meer kraakt, kan ik daar na deze week dan uitgerust en vol goede moed aan beginnen.

Geen opmerkingen: