Zoeken in deze blog

dinsdag 19 juli 2011

Spoorzoeken

Soms zijn bedrijven of gebouwen erg lastig te vinden en krijg je een adres door waarvan je van te voren al weet dat je een half uur extra nodig hebt om er te komen. Door het beheer van enkele panden op de Catherijnesingel was ik voorheen nog wel redelijk thuis in het stationsgebied van Utrecht maar dat is nu anders. Er wordt flink gewerkt aan het nieuwe Hoog Catharijne en het doortrekken van de singel. Alles staat dus op z'n kop en zelfs de juiste parkeergarage was enkel via een omweg te bereiken. Maar dat was nog een makkie. De verkregen straatnaam was zo algemeen dat het in iedere willekeurige stad had kunnen zijn.
Toen zoeken en vragen niet hielpen, heb ik toch maar naar de betrokken persoon gebeld en om opheldering verzocht. "Tussen perron 7 en 8 bij de AH to go", was het antwoord. Een duister Harry Potter-gevoel bekroop me. Straks werd ik nog geacht met m'n nette rokje door de muur heen te lopen. Bij aankomst stond de beste man me op te wachten en waren er schuifdeuren aanwezig om naar de betreffende kantoorruimte te komen. Maar spoorzoeken was het wel, in dit geval letterlijk.

Geen opmerkingen: