Zoeken in deze blog

zondag 17 juli 2011

Fietsen

Vrijdagavond was ik eten bij Geisha op de Prins Hendrikkade. Over Geisha kunnen we kort zijn. Aziatisch fusiongemekker dat het niet haalt bij de Red Sun in Blaricum. Alleen de Piper Heidsieck smaakte erg lekker maar daar heb je Geisha weer niet voor nodig.
Wat veel leuker was, was de terugweg naar huis. Ik was op de fiets en in tegenstelling tot de overvloed aan regen van donderdag was het een prachtige dag geweest. De temperatuur voelde tot laat die avond nog heerlijk. De lichten van de stad en de prachtige volle maan compenseerden mijn kapotte verlichting.
Ik fietste de Gelderse Kade op. Achter langzaam rijdende taxi's en langs foute kroegen. Door het mooie weer was het druk op de Nieuwmarkt. Bekende en minder bekende adressen trokken aan me voorbij. De vele buitenlanders amuseerden zich prima en diverse keren gleed mijn fiets door de overbekende geur van hasj en wiet. Aan het einde voor het Doelenhotel kon ik het niet laten door de Staalstraat te rijden langs een van mijn favoriete winkels; Puccini. Achter Dantzig langs, over de Blauwbrug en oversteken richting Herengracht. Van daar uit de Utrechtsestraat in. Ook daar waren de kroegen overvol en stond het merendeel van de mensenmassa op straat. Rechtsaf de Weteringsschans op en daarna op m'n dooie akkertje door de Ferd. Bol richting huis.
Gek genoeg voelde het net als vakantie.

Geen opmerkingen: