Zoeken in deze blog

donderdag 7 augustus 2008

Wachtwoord

Winkelen op internet is een fantastische uitvinding waar ik al vele jaren dankbaar gebruik van maak, maar levert tevens een woud van inlogcodes en wachtwoorden op. Bij de meest gebruikte sites weet ik ze wel uit mijn hoofd, een enkele keer gaat het mis.
Vanavond was het weer eens zover. Na een bloedige zoektocht lagen alle benodigde papieren binnen handbereik echter zonder het gewraakte wachtwoord en wilde dit me ook nog steeds niet te binnen schieten. Bij de derde inlogpoging werd me uiteindelijk wreed alle toegang geweigerd .
De klantenservice bleek tot 21.00 uur bereikbaar. Het was 5 voor en de vriendelijke stem aan de andere kant van de lijn vroeg me volkomen terecht het hemd van het lijf. Nadat ik inlogcode, veiligheidscodes en ontbrekende letters had gedoneerd volgde de hamvraag. "Wie is volgens u de meest historische figuur?" Ondanks dat ik blijkbaar ooit zelf het antwoord op deze vraag had gegeven, had ik nu geen flauw benul. Ik ben meer Star Trek dan Bonifacius en zag dan ook bij het scheiden van de markt mijn ultieme inlogpoging ten onder gaan. Als een bezetene probeerde ik mijn eigen hersenkronkels opnieuw te volgen. Met succes. Het lampje boven mijn hoofd knipte gelukkig net op tijd aan.
Het antwoord was weinig serieus, zeg maar gerust belachelijk, maar goed!

Geen opmerkingen: