Zoeken in deze blog

woensdag 2 mei 2012

Dood

Er overlijden nogal wat mensen te vroeg de laatste tijd in mijn omgeving. Leuke mensen aan wie ik goede en dierbare herinneringen heb.
In de categorie 'onkruid vergaat niet' kwam ik deze advertentie tegen op het internet. Ik lees hem met groot genoegen. Slechte mensen bestaan namelijk ook en als je pech hebt kom je er een tegen. In volwassen staat is dat niet zo heel erg, maar als je er als kind aan overgeleverd wordt heb je duidelijk minder geluk.
Voor mij is de naam van de overledene synoniem aan de hel die duurde van '74 tot '80. Jaren van geestelijke mishandeling en machtsmisbruik. Een ware nachtmerrie die veel te lang geduurd heeft. Wel degelijk onvergetelijk maar in de meest onaangename betekenis van het woord. Niet lief maar manipulatief en vooral erg laf. Niks zorg, liefde en humor maar koud, kil, eng en onrechtvaardig. Het liefst had ze me gebroken. Veel woorden zal ik er niet meer aan wijden; te veel eer. Het secreet is eindelijk morsdood.

Opvallend. Bij de enige die mij de helpende hand heeft gereikt staat ook een kruisje. Marijke. Het is dus werkelijk waar. Only the good die young.

1 opmerking:

Evert-Jan zei

Hoofdstuk afgesloten, boekje dicht. Vizier op het leven!