Zoeken in deze blog

dinsdag 8 december 2009

Uit

'Cool' en 'vet' zijn al lang niet meer in. Nee, nu is iets heel erg 'flex' of 'square' of 'master', zoals ik vanavond bij DWDD van nerd Nalden mocht vernemen. Hij vond z'n site erg 'master' en de adverteerders erop ook.
Deze adverteerden overigens niet met hun naam maar bijvoorbeeld met een coole (ik ben ouderwets dus gebruik het woord nog maar even) screensaver. Het plaatje dat hij toonde zag er mooi uit en bleek over een kinderwagen te gaan.
Ik haalde het er niet uit en ik zag dat Matthijs ook confuus was. Sidekick Halina Reijn was ver daarvoor al helemaal stilgevallen. Er was dan ook geen touw aan vast te knopen. Zelfs de overige aanwezige wetenschappers zaten vaag voor zich uit te kijken.
Er blijven toch weinig dingen boeiender dan taal vind ik. Goede boeken, internet, woordgrappen, zinspelingen, de mogelijkheden zijn eindeloos en onuitputtelijk. Ik verstijf nog steeds bij het woord 'kids' maar geniet van mooie of leuke woorden.
Een van mijn favorieten is 'eclectisch'. Officieel een synoniem voor verschillende stijlen maar met een beetje vrij interpretatie het equivalent voor 'ratjetoe'. Een prachtig woord. Verder ben ik helemaal weg van 'in principe'. Als deze term valt dan weet je zeker dat het tegenovergestelde van het beweerde de waarheid wordt. Dus als je bijvoorbeeld zegt: "in principe ga ik vanavond vroeg naar bed", dan weet je zeker dat je de volgende ochtend laveloos zonder een minuut slaap op de tram staat te wachten terwijl de laatste kroeg net achter je sluit.
En zo hoor ik mezelf regelmatig zeggen dat ik in principe de hele dag op kantoor zit....

Geen opmerkingen: