Zoeken in deze blog

woensdag 2 december 2009

Lonely Planet

Op de vraag wat wij in Singapore gaan zien en doen, kan ik niet antwoorden. Ik weet het niet en heb er ook nog geen tijd ingestoken.
Wat ik wel weet is dat de Lonely Planetgids niet meegaat. Doorgaans zijn ze loodzwaar, staan vol met kleine lettertjes en geneuzel over dat ene fonteintje achter de deur van het nooit door iemand bezochte plein in een onontdekte stad. Eer je een restaurant uitgezocht hebt op de ellenlange pagina's met aanduidingen waar geen hond wijs uit kan worden, ben je onderhand weer aan je ontbijt toe. Als ik een studie van Singapore wil maken, volg ik wel een cursus aan de Open Universiteit.
Geef mij maar een handzaam boekje van een reizende sukkel die veel beter aanvoelt wat ik wil dan de intellectuelen van de Lonely Planet. Namelijk; overzichtelijk en simpel een aantal smakelijke restaurants en uitgaansgelegenheden, de hoogtepunten en waar ik kan shoppen. Daarnaast een overzicht van de metro en ander openbaar vervoer en andere praktische zaken. Ook mag het ding niet meer dan 200 gram wegen.
Gelukkig zijn er daar ook heel veel van.

Geen opmerkingen: