Zoeken in deze blog

dinsdag 11 december 2012

"Kun je niet poepen kind?"

Met veel plezier kom ik er de laatste tijd achter dat alle bloed, zweet en tranen van de afgelopen jaren wel degelijk hun vruchten hebben afgeworpen. Het plannen van afspraken met mensen van enige importantie gaat verdacht eenvoudig, daar waar ik op meer tegenstand had gerekend. Ik weet dat er door iedereen hard gewerkt moet worden, zeker in december, en dat een kop koffie met mij drinken daardoor niet op het prioriteitenlijstje staat. Desondanks zwaaien deuren open die voor veel anderen met geen smeerolie in beweging zijn te krijgen, waarmee het vertrouwen groeit dat er een of meerdere mooie opdrachten uit voort zullen vloeien in 2013 en dat geeft een goed gevoel.
Caroline doet het uitstekend op de opleiding en heeft het naar d'r zin in Amsterdam. Frank lijkt na lange tijd te berusten in zijn amsterdamse status en kreeg opvallend positieve kritieken gisteren op de ouderavond. Een noemenswaardige meevaller.
Wat meer kan een mens wensen? Er liggen leuke dingen in het verschiet en met Oud en Nieuw binnen handbereik vind ik het een uitgelezen moment om dit blog tot een einde te brengen. Er zijn nog voldoende zaken onbesproken gebleven en dus zal ik het toetsenbord zeker weer oppakken, maar ik ga eerst eens op mijn gemak bedenken wanneer en in welke vorm dat dan moet zijn.
Rest mij niets anders dan iedereen te bedanken voor de interesse, het intensief meeleven en de commentaren, al dan niet op het blog. We komen elkaar vast weer ergens tegen, hopelijk niet enkel digitaal maar bij voorkeur in levende lijve.
Speciale dank aan de bedenkers van de serie Loenatik, Karen van Holst Pellekaan en Martin van Waardenberg, die ons zo ontzettend veel plezier hebben bezorgd met de afleveringen en gevleugelde uitspraken zoals gereflecteerd in de titel van dit stukje. Uitspraken die Caroline, Frank en ik nog bijna wekelijks gebruiken, veelal onbegrepen door onwetende toeschouwers.
Het is mooi geweest.

2 opmerkingen:

Lillian en Sjors zei

Hoi Daan,
Bloggen houdt eens op, voor mij was het ook met oud en nieuw mooi geweest, ik kapte ermee, vorig jaar. Ik denk er juist weer over het weer op te gaan pikken.
Maar toch jammer dat ik jouw leuke stukjes moet gaan missen. We zien elkaar nooit en ik ken je eigenlijk ook niet goed, maar ik heb altijd erg van je blog genoten.
Het ga je goed,
Sjors ( je Erik connectie)

Ps: ik blog af en toe nog wel over Soller, waar jij ook ooit was. Zie www.sollersecrets.com, en mocht je iemand weten die nog een leuke vakantiestek zoekt zijn we blij als je de website wilt doorgeven.

Evert-Jan zei

Dank voor al je leuke stukjes. Blijf, op wat voor manier ook, schrijven. Je hebt talent ;-)